Als het nu niet goed gaat met je, los het dan op!

We zitten teveel in ons hoofd. Hoe vaak zit jij in je hoofd? Ben je maar bezig met oplossingen bedenken, redenaties te maken waarom het zo moet en echt niet anders kan. Merk je dan ook dat je gedachten in cirkels gaan? Dat je piekert en uiteindelijk zelfs wakker ligt om jouw oplossing te vinden? Ik ken dat en we zijn niet de enige! 

Misschien heb je al eens over Mindfulness gehoord, en wellicht gedacht dat dit misschien wel de oplossing is voor jouw situatie. Maar het is allemaal zo vaag en misschien vind je het wel zweverig klinken. Ook dat ken ik! 

Maar nu? Hoe zorg jij ervoor dat je die oplossing vind? Want zoals het nu gaat, zo gaat het niet heel lang meer goed. Misschien ben je zelfs al daar voorbij. En dan?


Leer de weg naar jouw hart weer bewandelen

Vind de rust in jezelf

Ik zie zoveel vrouwen die kampen met de druk van het leven. Je wilt goed voor je kinderen zorgen, je wilt een goede werknemer zijn. Een goede vrouw, een goede vriendin en natuurlijk wil je er ook zijn voor je ouders en de rest van je familie. Goed is trouwens meestal niet goed genoeg, het moet fantastisch zijn, perfect. En je doet echt heel erg je best, maar dan gebeurt er iets. En als een domino effect lijkt het wel of niets meer goed gaat. En nu? Je bent vastgelopen en weet geen uitweg meer.

Het lijkt nu misschien niet haalbaar, maar je kunt de beste moeder zijn, een goede werknemer, de liefste vrouw, die super vriendin en geweldige (schoon)dochter / zus.  In het leven staan zoals jij dat wilt, zonder piekeren. Benieuwd hoe jij hier komt? 

Allereerst ga je terug naar jezelf. En dan niet alleen je gedachten, maar naar je hele lichaam. Leer luisteren naar jezelf. Wat vertelt jouw hart jou?  Leer voor jezelf te zorgen. Wat heb jij nodig? Leer jouw grenzen kennen. Wanneer moet je een momentje voor jezelf nemen?

Leer jezelf te zijn!


Ik heb het ook meegemaakt.

En gun iedereen deze oplossing!

Ik wilde alles, een baan, kinderen, leuke relatie, geweldige vriendengroep en een gelukkige familie. Ik was veel bezig met zorgen. Voornamelijk voor anderen. En toen ging het niet lekker met me, maar overal had ik logische verklaringen voor. Ik heb zo nog een half jaar doorgelopen, en toen viel ik om.

Het was het tijd om voor mezelf te gaan zorgen.  Ik heb toen persoonlijk gemerkt hoeveel Mindfulness op kan leveren. Ik heb geleerd naar de signalen van mijn lichaam te luisteren, en dan voor mezelf te zorgen. Ik heb geleerd om dingen en situaties los te laten (en dat is echt niet makkelijk voor mij!). 

Deze ervaring en deze manier van omgaan met jezelf en het volle leven wil ik delen. Ik heb geleerd dat het super belangrijk is om in contact met jezelf te staan. En ik zie het iedere training weer. Ik help graag en wil er zijn voor jou!


Leer Mindful te leven

Mindfulness is zweverig, het is een hype en het is duur. 

Mindfulness is luisteren naar je lichaam, iets wat we in deze maatschappij niet van kleins af aan geleerd hebben. Het is daarom even wennen in het begin. Maar we vliegen nergens heen. 

Mindfulness is inderdaad een hype, maar dat komt omdat het een tegen reactie is op een andere hype: Druk hebben. Sommige mensen zijn er zelfs aan verslaafd. Hoe vaak hoor je wel niet op de vraag: “Hoe gaat het met je?” het antwoord: “Druk”. Een beetje meer Mindful mag dan niet ontbreken.

En ja, het kost geld. Het is zo’n waardevolle training die je handvatten en inzichten geeft die je de rest van je leven kunt gebruiken. Dat is langer dan de meeste telefoons of auto’s meegaan.

Mindfulness samengevat:

  • Leren voor jezelf te zorgen, waardoor je dat opgebrande gevoel kwijt raakt.
  • Geeft je inzichten in waarom je iets doet. Als je weet waarom je iets doet kun je bewust een keuze maken.
  • Is ervaringsgericht, dus je voelt het ook echt zelf. Hierdoor is de groepstraining toch ook persoonlijk.
  • Geeft meer rust in je hoofd, je leert de beter te concentreren. Je aandacht beter te richten waardoor je je minder snel laat afleiden.
  • Herkent eerder wat er gebeurd. Als je al snel doorhebt waar dit naartoe gaat kun je bewuste keuzes maken.
  • Leert hoe anderen hier ook mee worstelen. Het is zo prettig te zien en horen dat je niet de enige bent!

Waarom zou ik voor jou kiezen?

Er zijn tal van Mindfulness trainingen te vinden in de buurt. Je kunt zelfs online trainingen volgen. Waarom zou je bij mij de training willen volgen?

Ik heb een volledige opleiding tot Mindfulness trainer gedaan, en ben geregistreerd bij de beroepsvereniging VMBN. Hierdoor wordt mijn training door een aantal zorgverzekeraars vergoed. Daarnaast zorgt dit er ook voor dat ik op de hoogte blijf van de laatste ontwikkelingen en inzichten. Met andere woorden de kwaliteit van de training is gegarandeerd. 

Verder ben ik van mening dat je een training alleen moet volgen als de tijd goed is voor jou. Voor we de training starten hebben we een kennismakingsgesprek. Hierin kun jij kennis maken met mij en ik met jou. Ik zal je een inschatting geven of ik denk dat het verstandig is om op dit moment de training te volgen. En jij kunt na dit gesprek altijd nog kosteloos annuleren. Want als het niet klikt kan ik je niets leren en daar gaat het mij om! Ik wil jou helpen!

En ook na de training blijf ik voor jou beschikbaar voor vragen. Je bent bij mij niet één van de deelnemers, je bent een persoon waar ik graag contact mee onderhoud.


De Mindfulness Training

De Mindfulness training of MBSR leert je om uit je hoofd naar je hart te gaan. Het geeft je meer zelfzorg en voedt je. Maar hoe werkt het nu precies? De Mindfulness training bestaat uit een kennismakingsgesprek, 8 sessies van 2,5 uur en een compleet verzorgde stiltedag. 

Tijdens het kennismakingsgesprek bespreken we alles wat er nodig is om elkaar te leren kennen. Ik heb heel veel vragen voor je, maar jij mag mij ook alles vragen. Hierna besluiten we samen of de training inderdaad voor jou op dit moment geschikt is. 

Daarna gaan we beginnen met de training. Elke week is er een sessie, waarin we oefeningen doen, denk hierbij aan meditaties en yoga. Geef ik uitleg geef hoe het allemaal werkt en bespreken we jouw ervaringen. Het gaat tijdens deze sessies echt over de ervaringen. Niet over de achterliggende verhalen, het is dus geen praatgroep! Aan het einde krijg je huiswerk mee. Meditaties, dagelijkse korte oefeningen en inzichtsopdrachten. Dit duurt, schrik niet, ongeveer een uur per dag.  Je krijgt dan ook een werkboek, een boek en geleide meditaties mee.

Als we dan een eind op weg zijn, ergens na sessie 6 hebben we een gezamelijke stiltedag. We gaan de oefeningen doen die je geleerd hebt, voor al het eten en drinken wordt gezorgd en je mag helemaal bij jezelf blijven.

Na 8 weken nemen we afscheid en kun je altijd nog terugkomen om een stiltedag te doen.

De Mindfulness training is in 1979 door Jon Kabat-Zinn bedacht. De meditaties en de training zijn gedurende bijna 40 jaar wel wat aangepast en veranderd. En uit alle onderzoeken blijkt dat er zeer veel positieve effecten zijn. Zo blijkt de training net zo effectief als anti-depressie. Maar ook voor niet depressieve deelnemers heeft het heel veel positieve effecten. Herkennen wanneer jouw grens bereikt is en dan even voor jezelf zorgen. Zodat je daarna weer door kan. Beter kunnen slapen, lagere bloeddruk, minder piekeren, minder stress.

Ervaringen van deelnemers aan de Mindfulness Training

“Wat een verandering brengt het als je 8 weken lang de focus naar jezelf brengt, jezelf beter leert kennen. Dat mediteren nu iets is waar je naar uitkijkt, rustpunt in de dagen helderheid brengt in de keuzes die je kunt maken. Mijn creativiteit en concentratie is zo verbeterd!”
“De stiltedag! Wat ik nooit had verwacht, maar dat was een heel prettige ervaring.”
“Mediteren kan je heel veel opleveren, al was het maar bewustwording van hoe moe je wel niet bent. Kiezen voor mezelf, mild zijn voor mezelf. Wekelijks rustpunt tijdens de cursusavond.”
“Ik ben mij bewust geworden hoe streng ik ben voor mijzelf en hoe vaak ik in de toekomst ben. En dat terwijl het heden mij zoveel meer te bieden heeft. Het hier en nu is waar ik de geluksmomentjes kan vinden en kan genieten. Wat de toekomst brengt weet niemand en is ook niet van belang. Die dient zich vanzelf wel aan.”

Mindfulness Training

Standaard pakket
  • Kennismakingsgesprek
  • 8 sessies van 2,5 uur
  • Stiltedag
  • Werkboek, boek en geleide meditaties
  • Begeleid door ervaren en deskundig trainer
  • Leuke groep van maximaal 12 deelnemers

 

 

Eenmalige betaling van € 425,-



Schrijf je in!

Uitgebreid Pakket
  • Kennismakingsgesprek
  • 8 sessies van 2,5 uur
  • Stiltedag
  • Werkboek, boek en geleide meditaties
  • Begeleid door ervaren en deskundig trainer
  • Leuke groep van maximaal 12 deelnemers
  • 6 maanden individuele coaching
  • Plek voor maximaal 3 personen

 

Eenmalige betaling van € 797,-



Schrijf je in!